Hoppa till innehåll

Ofta ställda frågor

Vi rekommenderar starkt att göra en bokning, för att ha en garanterad plats på fartyget. 
Bokning av beställningsturer är obligatoriskt.

Bokningarna kommer att granskas ifall det ser ut att turen blir full. De som har gjort en bokning, har rätt att först stiga ombord fartyget.

Ni kan hitta orsaken till en avvisad bokningsförfrågan genom att logga in i 
 bokningssystemet. Den mest allmänna orsaken är att turen är fullbokad. Orsaken till 
 avvisningen visas i både textmeddelandet och e-postmeddelandet.

Fartygets besättning behandlar bokningsförfrågan i den takt som bokningar kommer. Behandlingstiden varierar från några minuter till ett halvt dygn. Bokningsförfrågan behandlas inte utanför fartygets körtider.

Ifall du behöver hjälp med att göra en bokning, kan du kontakta Finferries bokningssystems rådgivning mellan kl. 9-15 på vardagar. Telefonnumret är: 020 7118 751.

Kunden får ett sms om att bokningsförfrågan har mottagits samt om bokningsförfrågan godkänts eller avvisats.

Ifall du inte har möjlighet att gå på en bokad resa, ska resan avbokas snarast. Resan avbokas i elektroniska bokningssystemet.

Med hjälp av bokningssystemet förenhetligas bokningsrutinerna för de olika förbindelsebåtsrutterna. Kvaliteten på informationen i bokningen förbättras och kunden kan göra sin bokning vid en tidpunkt som passar hen bäst. Elektroniska bokningar minskar antalet samtal, vilket förbättrar sjösäkerheten.