Hyppää sisältöön

Usein kysytyt kysymykset

Suosittelemme vahvasti varaamaan paikan varausjärjestelmämme kautta, jotta voi varmistua siitä, että mahtuu aluksen kyytiin. Tilausvuoroihin paikan varaus on pakollista. 


Jos vuoro on tulossa täyteen, matkustajien varaukset tarkistetaan. Paikkansa varanneilla on ensisijainen matkustusoikeus.


Varauspyynnön hylkäämisen syyn näkee kirjautumalla ajanvarausjärjestelmään. Yleisin syy on, että vuoro on jo täynnä. Hylkäyksen syy näkyy sekä tekstiviestissä että sähköpostissa. 


Alusväki pyrkii käsittelemään varauspyyntöjä sitä mukaa, kun niitä tulee. Käsittelyaika vaihtelee parin minuutin ja puolen vuorokauden välillä. Aluksen ajoajan ulkopuolella varauksia ei käsitellä.

Jos tarvitset apua varauksen tekemiseen, voit olla yhteydessä Finferriesin yhteysalusten 
 varausjärjestelmän neuvontaan arkisin klo 9-15 numeroon: 020 7118 751.

Asiakas saa tekstiviestin varauspyynnön vastaanotosta, hyväksymisestä ja hylkäyksestä.

Mikäli olet estynyt menemään varaamallesi matkalle, tulee varaus perua mahdollisimman nopeasti. Varaus perutaan sähköisessä varausjärjestelmässä.

Varausjärjestelmän avulla yhtenäistetään eri yhteysalusreittien varauskäytäntöjä. Varauksen sisältämien tietojen laatu paranee ja asiakas voi tehdä tilauksensa hänelle sopivana aikana. Aluksen turvalliseen navigointiin vaikuttava puhelimen käyttö vähenee.